Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zmocněnkyně pro lidská práva asi moc nečte

Upozornila totiž, že v jakési čítance je závadný text Ivony Březinové z její knihy Začarovaná třída. Cikány tam prý líčí jako špinavé, s kterými se nikdo nemá kamarádit.

Už jsem si zvykla, že na nejrůznějších odpovědných místech sedí lidé, kteří by měli sedět někde jinde, ale co je moc, to je opravdu moc. Kdyby se totiž paní zmocněnkyně, než podpoří uměle vyvolanou hysterii, namáhala onu knížku přečíst, věděla by, že jmenovaná kniha je naopak výrazně proromská. Ta třída, kterou ti tři kluci navštěvují, je má ráda a obdivuje je. Tento text Ivony Březinové byl v roce 2004 dokonce zapsán na čestnou listinu mezinárodní organizace IBBY (International Board of Book for Young People. www.ibby.org., kam jsou každoročně zapisovány nejlepší díla spisovatelů všech zhruba šedesáti členských zemí. Text byl také součástí mezinárodní kolekce knih podporující rasovou snášenlivost, projektu, BARFIE, který zastřešovala rakouská sekce IBBY. Ukázky z knížek, do projektu zahrnutých, byly přeloženy do tří světových jazyků a rozeslány do všech členských zemí IBBY. Doslechla jsem se, že v současnosti se jedná i o česko-romském vydání knížky. Doufám, že se zítra někde nedočtu, že byla do čítanky z knihy Začarovaná třída tedy vybrána nevhodná ukázka. Čítanky mají přece podporovat zájem dětí o čtení. Předpokládám, že děti, které čítanku dostaly, si na rozdíl od paní zmocněnkyně přečtou celou knížku, nebo její podstatnou část a udělají si názor samy. Nepodceňujme je!

Autor: Ivana Hutařová | pondělí 7.11.2011 21:45 | karma článku: 35,97 | přečteno: 2591x
  • Další články autora

Ivana Hutařová

Investigativec v soukromých TV, kam se podíváš

Je tomu pár dní, co oslavila jedna z našich současných nejlepších hereček, Dagmar Havlová, kulaté narozeniny. Články a reportáže, které při této příležitosti vznikaly, jsou kategorií samu pro sebe.

24.3.2013 v 13:31 | Karma: 20,08 | Přečteno: 1508x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Kouzlo popelnic a kontejnerů

Všichni ten obrázek dobře známe. Po ránu a k večeru se objevují u našich domů postavy s mnoha taškami, nadzvedávají víka kontejnerů a popelnic a vybírají z nich něco.

11.3.2013 v 13:40 | Karma: 27,60 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Chudinky modelky!

Dnes jsem objevila na i-dnes článek, kde kdosi zkoumá, jestli modely několika světových návrhářů sluší lépe modelkám, nebo hvězdám či hvězdičkám, které si modely posléze koupily.

6.3.2013 v 10:01 | Karma: 12,81 | Přečteno: 852x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Dvacet sedm, dvacet šest, nebo dvacet pět? Počítání senátorů

Každý člověk má v sobě asi sklony k masochismu. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč jsem nechala odpoledne zapnutou čtyřiadvacítku.

26.2.2013 v 20:30 | Karma: 18,26 | Přečteno: 445x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Taky vaříte polévku ze sekyrky?

Znáte tu pohádku, ve které vojenský vysloužilec vaří u hloupé selky polévku ze sekyrky? Vyžádá si hrnec s vodou a sekyrku. Postupně připraví selku ještě o brambory, zeleninu, slaninu, vejce, a nevím o co ještě všechno a polévka ze sekyrky je na světě.

23.2.2013 v 11:35 | Karma: 22,70 | Přečteno: 1311x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Rizika bezstresové liberální výchovy

Mám ráda děti. Ty z naší rodiny i cizí. Mám ráda i děti, které jsou živé, dokonce i ty, které občas křičí.

22.2.2013 v 11:12 | Karma: 24,08 | Přečteno: 904x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

To nevymyslíte…aneb chvála logopedie

Už je to řádka let...Šla jsem z práce pro synka do školky. Měla jsem zpoždění, za sebou den blbec, který začal neúspěšnou návštěvou logopedky.

18.2.2013 v 11:02 | Karma: 25,39 | Přečteno: 1094x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Šest z mých nej- filmových dvojic

Je to nakažlivé. Na každý blog s filmovými hrdiny se těším a už dva dny si říkám, že se musím taky zapojit, jen jsem nevěděla, kudy do toho. Ale už to mám! Tady je šest z mých oblíbených filmových dvojic. Jsou seřazeny více méně chronologicky. Tak co říkáte?

7.2.2013 v 17:50 | Karma: 10,87 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Vzkaz Jitce Čvančarové aneb ševče, drž se kopyta!

Taky já jsem se zařekla, že nenapíšu o prezidentských volbách ani čárku, i když mě nevybíravé chování knížecího volebního štábu nedělá dobře od žaludku už delší dobu, ale včerejší debata na Nově mě natolik „pobavila“, že se nemůžu udržet.

24.1.2013 v 16:30 | Karma: 38,71 | Přečteno: 2627x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

O Maděrovi, Martinu Dejdarovi a Jiřím Stránském trochu jinak

Žijeme virtuální realitu. To jsem si v plném rozsahu uvědomila, když jsem úplně perplex četla prohlášení pánů Stránského s Bočanem, které se pak ukázalo jako spisovatelův úlet, a posléze desítky článků, blogů a vyjádření k tomuto tématu.

21.1.2013 v 20:35 | Karma: 25,39 | Přečteno: 1089x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Tak co: vánoční, novoroční nebo jiný projev příštího prezidenta?

Včera v superdebatě se řešily zase zásadní otázky: je prezident dostatečně vlastnecký, když jezdí v audině? Nosí české hodinky, sako, kravatu? Auvajs!

11.1.2013 v 13:26 | Karma: 12,89 | Přečteno: 850x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Prosím článek o Ornelle!

Tak si představte: strana LIDEM ve vládě zůstane, že jste to vůbec nečekali, že jo? A taky všichni zaplatíme podle návrhu našeho knížete pána odškodnění těm, koho poškodily amnestie a nedostane svoje peníze zpět. Taky jste si mysleli, že by to měli platit ti, co je nakradli?

9.1.2013 v 13:10 | Karma: 17,75 | Přečteno: 1410x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Tak máme za sebou dalšího Silvestra!

I letos prý nestály silvestrovské televizní programy za nic. Je to každoroční písnička, která mě nechává v klidu. Proč? No, protože na Silvestra mám léta úplně jiné starosti. Jako většina těch, kdo mají doma psy.

2.1.2013 v 11:33 | Karma: 13,40 | Přečteno: 726x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Anketa o nejkurióznější (před)vánoční karambol

Jsem v důchodovém věku, vnoučata zatím nemáme, jsme všichni dávno dospělí, před Vánocemi se není třeba stresovat, mám to všechno na háku...

11.12.2012 v 11:30 | Karma: 12,94 | Přečteno: 963x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Budeme vidět, jestli si to někdo z Novy bude přečíst!

Nebudu předstírat, že tuto naši komerční televizi vůbec nesleduju, občas se na ni dívám, podle programu.

3.12.2012 v 18:08 | Karma: 24,11 | Přečteno: 1473x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Jak jsme připravovali výchovného Mikuláše

aneb některé děti se vychovávají velice těžko, zvláště ty optimistické Tak už je to zase tady, rok utekl, ani nevím jak a přijde Mikuláš a za chvíli i Ježíšek.

1.12.2012 v 16:30 | Karma: 14,57 | Přečteno: 816x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Jak jsem přišla k podepsané fotografii Gérarda Depardieu

Přátele si člověk může vybírat, aspoň se to říká. Párkrát se mi to v životě povedlo a mám několik málo opravdových kamarádek, které mi můžete závidět.

28.11.2012 v 12:42 | Karma: 12,58 | Přečteno: 835x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Náš 16. listopad 1989

16. listopadu 1989 byl náš syn slavnostně ošátkován na pionýra. Ve škole se na čtvrtou á nějak pozapomnělo a soudružka ředitelka nechtěla mít ve své škole třicet pět potenicálních kádrových zmetků,

16.11.2012 v 16:00 | Karma: 14,07 | Přečteno: 915x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Ornella, Ornella, Ornella!!!

Asi nejsem sama, koho uvedl v úžas včerejší rozhovor s paní Štikovou na Ona dnes. Prý část veřejnosti už dva roky sleduje, co tato selebrita předkládá veřejnosti, a tak se zřejmě časopisu zdál rozhovor s její maminkou dobrým rozvíjejícím tématem.

6.11.2012 v 12:25 | Karma: 32,53 | Přečteno: 2884x | Diskuse| Ostatní

Ivana Hutařová

Pomazánkové máslo není máslo, ale…

Tak nevím, je docela dost lidí, kteří věřili, že pomazánkové máslo je máslo a tak ho taky tak použili. No, stane se, i když je na výrobku upozornění, že není určen pro tepelné zpracování. Ostatně takových tuků, které se dají použít jen za studena přece je! Skoro je mi, chudáka másla - nemásla líto..

28.10.2012 v 18:36 | Karma: 19,74 | Přečteno: 1838x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 80
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1309x
Knihovnice, tč. pracující důchodkyně, zajímající se hlavně o úplně obyčejné lidi s úplně obyčejnými osudy.

Seznam rubrik